Carta de Serveis i de compromís
Compromís del Servei de Pressupost i Tresoreria amb la qualitat
El Servei de Pressupost i Tresoreria (SPT) vol expressar el seu compromís amb la qualitat i la millora contínua en el desenvolupament de totes les activitats que es realitzin en l’àmbit de la seva competència.
Es compromet a:
- Participar de forma activa en la implantació de la cultura de la qualitat i la millora contínua de la Universitat de les Illes Balears.
- Desenvolupar la seva activitat d’acord amb els principis de legalitat i seguretat jurídica.
- Satisfer les necessitats i expectatives dels seus grups d’interès, oferir informació pública, retre comptes i afavorir la participació de tots els grups d’interès.
- Implantar la gestió per processos i elevar els nivells d’eficàcia i d’eficiència de la seva gestió.
- Assegurar l’orientació a l’usuari i ser un servei de referència que actuï com a model davant la resta d’unitats.
- Dur a terme les accions necessàries per assolir els objectius de qualitat de la UIB.
El cap del SPT considera que el repte de la qualitat és un objectiu permanent i una forma de treballar que ha d’afectar totes i cadascuna de les persones del SPT. Per això, es compromet a comunicar aquest compromís a tota l’organització i a implantar les mesures necessàries per tal d’assegurar una gestió de qualitat. Així mateix, vetllarà pel compliment d’aquest compromís de qualitat i el revisarà regularment per assegurar-ne la contínua adequació.
1. Presentació
Dades generals
- Denominació de l’òrgan prestador del servei
- Servei de Pressupost i Tresoreria
- Adreça, correu electrònic, telèfon i fax
- Campus universitari. Edifici Son Lledó
- Carretera de Valldemossa, km 7.5
- 07122 Palma
- jm.mellado@uib.es
- Telèfon: 971 17 28 03
- Fax: 971 17 28 69
- Localització
- Horaris d’atenció al públic
- De dilluns a divendres de les 9 a les 14 h
- Pàgina web
Missió, visió i valors
Missió
El Servei de Pressupost i Tresoreria té com a funcions principals la gestió del pressupost i de la tresoreria, com també la liquidació i el rendiment dels comptes de la Universitat
Visió
El Servei de Pressupost i Tresoreria pretén convertir-se en un servei en què l’eficàcia i l’eficiència siguin els trets distintius, i oferir uns serveis de qualitat, orientats a l’usuari, en un marc de millora contínua.
Valors
- Professionalitat. Es manifesta en l’orientació cap al client, el sentit de responsabilitat i l’eficàcia.
- Sentit d’equip. Col·laborant en la consecució dels objectius comuns del nostre servei. Es manifesta en la cooperació, i a saber escoltar i treballar en equip.
- Compromís. Es manifesta en:
- el compromís cap a la UIB (lleialtat i compromís envers la consecució de la missió de la UIB).
- També és convenient que es doni un compromís social (respecte, tolerància i cortesia).
- Innovació i millora contínua. Es necessita la innovació, la creativitat, la capacitat d’aprenentatge i l’adaptació al canvi.
2. Catàleg dels principals serveis que es presten, normativa aplicable i compromisos de qualitat
El Servei de Pressupost i Tresoreria es divideix en dues seccions diferenciades, que són:
- Secció de Pressupost
- Àrea de Control de Pressupost
- Àrea de Rendiment de Comptes
- Secció de Tresoreria
- Àrea d’Ingressos
- Àrea de Pagaments
Els principals serveis que es presten són els següents:
Secció de Pressupost
- Col·laborar en l’elaboració de l’avantprojecte de pressupost de la Universitat.
- Obertura i tancament del pressupost en els terminis legalment establerts
- Fiscalització, control i tràmit de les modificacions pressupostàries.
- Elaborar i proporcionar la informació comptable als òrgans de govern i de control de la Universitat, i a altres òrgans o entitats externes (CAIB, INE, MEC, CRUE...).
- Donar suport en l’execució del pressupost de despeses a les àrees descentralitzades.
- Donar suport en la justificació de projectes de recerca i altres projectes d’inversió immaterial.
- Elaboració del compte de liquidació del pressupost.
- Elaboració de la memòria econòmica de la Universitat.
Fitxes de descripció de les prestacions
Secció de Tresoreria
- Planificar la tresoreria i la gestió dels pagaments (proveïdors, nòmina, imposts, etc.).
- Gestió i pagament de les bestretes (habilitació, despeses diverses, nòmina).
- Assessorar i informar de les matèries de la nostra competència als usuaris de les àrees descentralitzades de despeses.
- Informar els proveïdors (llistats de pagaments realitzats, situació de les transferències, etc.).
- Obertura, justificació i tancament dels comptes dels habilitats pagadors de la UIB (dins CTB).
- Fiscalització, comptabilització i control de l’execució d’ingressos (pressupostaris, no pressupostaris i devolucions d’ingressos).
- Emissió i comptabilització de les factures oficials (clients i concessionaris).
- Elaboració i subministrament d’informació econòmica.
- Fiscalització i comptabilització dels ingressos per preus públics de l’educació superior (matrícula oficial) i altres preus públics per la prestació de serveis acadèmics.
- Fiscalització i comptabilització dels ingressos per cursos no oficials de la UIB (formació permanent, reciclatge, etc.).
- Obertura, seguiment i tancament dels comptes bancaris d’ingressos de titularitat de la UIB.
Fitxes de descripció de les prestacions
3. Participació i col·laboració dels usuaris en la millora de la prestació dels serveis. Sistema de queixes i suggeriments
El Servei de Pressupost i Tresoreria té previstes diferents actuacions per escoltar i analitzar la veu dels usuaris i de les usuàries. Els principals canals de participació existents són els següents:
- Queixes, suggeriments i felicitacions. La gestió i la revisió de queixes, suggeriments o felicitacions estan regulades al procés GER-QIS. Les persones interessades a presentar-ne ho poden fer per qualsevol dels canals següents:
- Presencial, directament fent servir el formulari existent al Servei.
- Mitjançant la bústia de suggeriments de la pàgina web del Servei.
- Atenció personalitzada del cap del Servei amb una petició prèvia en línia (jm.mellado@uib.es / miquel.rigo@uib.es) o per telèfon (971 17 28 03 / 28 63).
4. Mesures d’esmena
En cas d’incompliment dels compromisos establerts en aquesta carta, el cap del Servei, assumeix la responsabilitat d’informar a l’usuari sobre les causes que l’han motivat i de prendre les mesures que estiguin al seu abast per poder corregir els problemes o insatisfaccions ocasionats.
5. Data d’elaboració i de futura revisió de la carta
- Data d'aprovació
- juliol de 2010
- Primera revisió i actualització
- juliol de 2012
- Propera revisió i actualització
- juliol de 2014